Automatyzacja marketingu (automatyzacja marketingu) to jeszcze młody trend prowadzenia systemu reklamy. Jednak marketerzy są świadomi tej koncepcji i wraz ze wzrostem kosztów pracy ludzkiej systemy zastępują ludzi.
Czym jest automatyzacja?
CRM to zautomatyzowanie rutynowych procesów za pomocą specjalnego oprogramowania, które analizuje działania Twoich klientów i tworzy spersonalizowane oferty na podstawie otrzymanych danych. Automatyzacja sprzedaży pozwala na wyeliminowanie rutyny ludzi i zastąpienie ich robotami. Open source CRM wykorzystuje wszelkie narzędzia, które pozwalają dotrzeć do potencjalnych klientów. Ważne jest, aby zrozumieć, że CRM to nie tylko chaotyczna dystrybucja poczty e-mail, połączeń, SMS-ów lub botów czatowych. To zintegrowane podejście.
Większość osób myli automatyczne wysyłanie listów powitalnych i przeprowadzanie transakcji w CRM z automatyzacją marketingu.
Jak przebiega automatyzacja poprzez CRM?
Automatyzacja marketingu składa się z kilku etapów. Jest to tworzenie treści i promocja, kampania reklamowa (technologie zapewniające ruch przychodzący), konwersja (narzędzia informacji kontaktowych, kanały komunikacji). Interakcja z potencjalnymi klientami (e-mail, SMS, połączenia, push, boty czatowe), a także zarządzanie potencjalnymi klientami (CRM, kwalifikacje potencjalnych klientów, narzędzia do przenoszenia potencjalnych szans na różnych etapach ścieżki sprzedaży) i na koniec fakturowanie (akceptacja płatności).
Końcowym etapem jest analityka kampanii reklamowych (wszystkie narzędzia, które mogą obliczyć niektóre metryki i podać wskaźniki).