W dobie postępującej automatyzacji firmy inwestują w systemy zarządzania zamówieniami. Optymalny Customer Relationship Management, inaczej CRM, powinien wyróżniać się bezawaryjną pracą oraz sporym zwrotem z inwestycji. Istotne jest też, aby taki prosty CRM był intuicyjny w obsłudze – tak, by wdrożenie weń pracowników firmy zajęło jak najmniej czasu. Dzisiejsze systemy są niejako sercem działania przedsiębiorstwa, integrując kluczowe funkcjonalności każdego z biznesowych działów (księgowość, handel, marketing, produkcja i wiele innych).
Darmowy CRM dla małych firm – wypróbuj!
System został stworzony w naszym kraju, przez polskich programistów. Jego kod twórcy udostępniają na zasadzie open source, tzn. ogólnej dostępności. Oznacza to, że informatycy i programiści mogą zmodyfikować źródłowe zapisy pod potrzeby ich macierzystego przedsiębiorstwa. Bezproblemowy, bezpłatny i łatwy CRM? To możliwe! Gdzie jest haczyk? Brak. Natomiast twórcy chętnie podejmą się odpłatnego dopisania funkcjonalności programu, uszytych na miarę potrzeb danej firmy.
Jeśli chodzi o biznesy z sektora MŚP, otwarta i bezpłatna wersja może okazać się w zupełności wystarczająca. W praktyce oznacza to, że właściciel firmy nie wyda ani złotówki, aby zoptymalizować procesy związane ze swoją działalnością.
Jaki CRM będzie najlepszy?
Warto usprawnić funkcjonowanie firmy, jeżeli tego typu optymalizacja nie wiąże się, przynajmniej z początku, z żadnymi kosztami. Zapomnij o systemach do zarządzania opłacanych abonamentowo, co bywa dużym obciążeniem, zwłaszcza dla start-upu o znikomym budżecie wyjściowym. Zdecyduj się na bezpłatny, prosty CRM, oparty na publicznie dostępnym kodzie. Jeśli zechcesz, w miarę rozwoju Twojego biznesu zaangażuj swój zespół IT lub zleć indywidualne modyfikacje producentowi oprogramowania.