Automatyzacja marketingu to proces, który działa jako system wspierający dla marketerów i menedżerów marketingu w osiąganiu celów związanych z pracą.
Czym jest automatyzacja marketingu?
Automatyzacja sprzedaży i marketingu obejmuje dwa elementy – sprzęt – urządzenia komputerowe (komputery, laptopy, tablety itp.), urządzenia sieciowe (modemy, routery, zapory ogniowe itp.). Oprogramowanie to rozwiązanie, które zapewnia płynne zarządzanie praktyką marketingową. Obecnie istnieje wiele programów do automatyzacji marketingu. Niektóre z nich są na bazie open source CRM inne zaś komercyjne.
Programy pozwalają na zarządzanie aktywami – pozwala to firmie identyfikować i śledzić aktywa materialne lub niematerialne, które kupujący kupują, wynajmują, licencjonują lub pobierają. Inne mają na celu zarządzanie kampanią. Umożliwia to firmom planowanie, projektowanie, testowanie i wdrażanie komunikacji wielokanałowej, a także śledzenie postępów i wyciąganie wniosków z wyników. Pozwala także budować świadomość produktu wśród klientów, wpływać na ich zachowanie i motywować ich do zakupu produktu lub odwiedzenia witryny firmy.
Na co pozwala oprogramowanie?
CRM wykorzystuje następujące cechy oprogramowania. To przede wszystkim segmentacja i kierowanie. Docelowa baza klientów jest podzielona na grupy, dzięki czemu marketerzy mogą najlepiej służyć każdej grupie. Personalizacja sprawia, że wiadomości i oferty są konfigurowane indywidualnie. Kampanię można prowadzić jednocześnie za pośrednictwem kilku kanałów komunikacji, takich jak telewizja, telefon, e-mail, wiadomości mobilne. Segmentacja klientów. Ta aplikacja klasyfikuje klientów do odpowiednich grup, dzięki czemu istnieją silne powiązania między członkami tych samych grup i są obsługiwane przez bardziej indywidualne oferty.